inte shopping sugen

När jag gick hem från skolan insåg jag en sak. Vad som fick igång min lilla hjärna var att studiebidraget snart trillar in på kontot. "yeeees" tänkte jag då jag tänkte på hur många snygga vårkläder jag skulle kunna köpa.
Sen tänkte jag "varför ska jag ens köpa massa kläder?" jag menar jag har så jag klarar mig och mycket mer.
Köpandet har helt enkelt bara blivit för köpandes skull. Förut när jag inte fick hela mitt studiebidrag och jag inte hade lika mycket pengar sparade jag till saker jag verkligen ville ha och när man väll köpte de pirrade det i magen och jag var sådär superlycklig att jag kunde sitta och titta på de jag köpt hur länge som helst.
Nu får jag inte den där känslan längre, bara om det är något jag verkligen tittat på länge. 

När jag var lite fick jag varken veckopeng eller månadspeng. Fick pengar lite då och då bara, på den tiden tyckte jag en 100 lapp var enormt mycket pengar. Nu är det nästan ingenting tycker man. Men då sparande man verkligen till den där Barbie dockan man verkligen ville ha och när man väl köpte den var man så stolt. Visade den för sina kompisar, som blev avundsjuka. Jag älskade den känslan.

Därför säger jag från och med idag nej till mina ider till impuls köp, ska bara köpa det jag verkligen vill ha.
Sen får vi se hur länge jag är i perioden "inte shopping sugen" men jag tror den kommer vara längre denhär gången än innan, då jag lärt mig att man ska vara nöjd med det man har. Sen ska man självklart ändå unna sig saker ibland! ♥



foto: Clara
Nej, bilden hör inte till texten. Jag råkar bara gilla den så otroligt mycket.


Kommentarer
Postat av: jenny

Jättefin bild :)



Vill också köpa en massa saker, men jag vet faktiskt inte riktigt vad...

2010-01-19 @ 17:58:34
URL: http://hallongubbe.blogg.se/
Postat av: Sofia Plos

Jag tycker det låter klokt att inte köpa så mycket! Jag sluta typ handla förra året och nu har jag nästan glömt att man kan göra det. hehe



(fast ibland får man unna sig lite, det får inte gå till överdrift)

2010-01-20 @ 19:42:36
Postat av: Emmelist

bra att inte alltid vara shoppingsugen :P

2010-01-21 @ 20:46:49
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: R&J

Hejsan !=) Jag skulle bli jätte tacksam om du var med och tävlade i vår blogg =)

ceelebs.blogg.se

När du kommer in i bloggen och inte hittar inlägget till tävlingen då gör du så här: gå in i kategoriet "tävlingar" och där finns ett inlägg så börja kommentera nu och var med och tävla =)



Lycka till <3//Rima&Jennifer

2010-01-21 @ 22:06:47
URL: http://ceelebs.blogg.se/
Postat av: Emmelist

härligt att du blir glad av mig :D sånt är kul att höra!

2010-01-22 @ 01:14:51
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

haha ja det är kul att bjuda på sig lite.



oj vilken härlig bild!

2010-01-23 @ 19:42:58
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Nath

det var en riktigt fin bild=)

2010-02-01 @ 17:56:18
URL: http://lillnaath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0